Svoz provádí společnost Marius Pedersen každý lichý čtvrtek. Vzhledem ke střídání posádky svozové firmy nelze určit přesný čas vývozu nádob v určitých lokalitách. Z tohoto důvodu doporučujeme připravit popelnice ke krajnici vozovky již ve středu večer.
Svozový kalendář v roce 2025
2.1. | 16.1. | 30.1. | 13.2. | 27.2. | 13.3. | 27.3. | 10.4. | 24.4. | 8.5. |
22.5. | 5.6. | 19.6. | 3.7. | 17.7. | 31.7. | 14.8. | 28.8. | 11.9. | 25.9. |
9.10. | 23.10. | 6.11. | 20.11. | 4.12. | 18.12. |
|
|
|
|
Nádoby na komunální odpad:
Rozmístění kontejnerů a košů
Popelnice lze zakoupit na obecním úřadě
Co do nádob na komunální odpad nepatří:
Byť by to být nemělo, tak, bohužel, toto vše se v popelnicích, ale i kontejnerech běžně vyskytuje!
Po vyčerpání dotovaného limitu, který je v roce 2025 stanoven na 160 kg na jednoho obyvatele , nám bude účtována plná sazba za tunu odpadu, a to zaplatíme všichni z naší kapsy.
Heslo na rok 2025 tedy zní jasně: LIDÉ TŘIĎTE!!!
Poplatek za svoz odpadu je stanoven obecně závaznou vyhláškou obce, celé znění naleznete zde.
Výše poplatku:
Osoba, která je přihlášena k trvalému pobytu v obci:
Vlastník nemovité věci umístěné na území obce (rodinný dům, byt, stavba pro individuální rekreaci) ve které není hlášena k trvalému pobytu žádná osoba.
Výběr poplatku:
Splatnost poplatku:
Svoz nádob bez vylepené známky na rok 2025
Nádoby neoznačené známkou pro rok 2025 budou svezeny naposledy 31. března 2025.
Zákon o odpadech, který je v platnosti od loňského roku nastavil přísná pravidla v oblasti nakládání s odpady. Hlavní důvodem je stále se zvyšující objem smsného a velkoobjemového odpadu, který nelze dále zpracovat a je jej nutné uložit na skládku. Kapacity skládek jsou omezené a lidé by se měli naučit třídit tak, aby v „popelnici“ zůstával už jen netříditelný odpad, který lze uložit na skládku.
Limit odpadu uloženého do „popelnice“ na osobu v roce 2023 byl stanoven na 180 kg, tj. celkový limit na počet trvale hlášených obyvatel činil 288,9 t. V roce 2023 jsme vyprodukovali na území naší obce celkem 284,130 tun směsného komunálního odpadu. Což je o 4,77 t méně než byl stanoven zákonný limit. Věříme, že pomohla strategie zaměřená na podporu třídění odpadů, byly přidány kontejnery na tříděný odpad a zároveň jsme kontejnery na směsný komunální odpad pomalu z ulic naší obce začali odebírat. Věříme, že v tomto trendu budeme pokračovat i v roce 2024 a společnými silami se nám podaří splnit limit, který je stanoven v letošním roce 170 kg na osobu.
V současné době platíme poplatek za uložení směsného komunálního odpadu na skládku 500 Kč/t, po překročení limitu, nám bude účtována částka 900 Kč/t.
Obec v roce 2022 vynaložila náklady na likvidaci všech odpadů ve výši 2.882.456 Kč.
Příjmy od občanů a majitelů rekreačních objektů činily celkem 816 250 Kč. Výnos se zpětného odběru elektro zařízení činil 2.824 Kč a výnos z prodeje druhotných surovin byl 10.440 Kč. Z výše uvedeného je zřejmé, že obec odpady dotuje nemalou částkou. Pokud budeme i nadále navyšovat objem odpadu, který končí na skládce, náklady budou stoupat, a i s tím i bude pokračovat tendence zvyšování místního poplatku za komunální odpad, který je dnes 600 Kč/osoba/rok.
Pojďme si dokázat, že třídění má smysl!!! Pusťme se do toho a začněme lépe třídit!!!
Využívejme možnosti:
Hana Žítková
Telefon: +420 466 989 234
Mobil: + 420 720 033 820
E-mail: obec@byst.cz
Facebook: FB stránky obce
ID DS: twzbmnk
č. ú. 111885278/0300
V systému Gobec naleznete tyto mapy naší obce: